Roadtrip till IKEA

Igår tog gamla familjen (dvs jag, Sara, mamma och pappa) en tur till Haparandra för lite IKEA-shopping, härligt att det äntligen blev av! Vi har pratat om det i evigheter, men inte hittat ett tillfälle som passat alla tidigare...

Vi shoppade rätt kontrollerat, jag (och Janne) hamnade på 646kr, nytt personligt rekord i låg summa!

En favorit bland inköpen vad den här fantastiska lampan, att ha i arbetsrummet:


Mmm, fantastisk färg, ännu bättre när den är tänd!


Sen måste man ju alltid köpa något roligt till sina barn. Har man inga sådana, får man köpa något till sin hund istället. Jag utökade Guldus mjukisdjurssamling med ytterligare en mjukisråtta, den här gången en svart (sedan tidigare har han den gråa):


Råttis har fått ett syskon! Kanske får köpa den vita nästa gång vi ska till IKEA?



Om nu någon blev orolig för min hälsa när ni hörde hur ynkligt lite jag spenderade på IKEA igår, kan jag upplysa er om att det inte är någon fara. Jag och Janne ska nämligen fara dit om nåra veckor igen, så jag valde att sprida ut inköpen på flera tillfällen - svider mindre i snåltarmen då!


Bilderna är tagna från www.IKEA.se

Kommentarer
Postat av: Elin G

åh, vilken fin lampa! Jag undrar om det är en sån min korregranne har, det ser jättemysigt ut om man tittar in genom fönstret utifrån :) Och söta råttor, haha jag har också en liten samling mjukisråttor från IKEA ;)

2011-03-07 @ 19:41:37
URL: http://eling.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0