Politik

Är lite besviken på Sveriges befolkning, i alla fall den del som har rösträtt.

För det första och framför allt så är det läge att skämmas, då ett främlingsfientligt parti har fått plats i Sveriges riksdag.

För det andra är det läge att rannsaka sig själv och sitt samvete, då utgången av valet åter visar på egoism. Jag tycker att en stor del av alliansens politik är bra, så missförstå mig rätt. Men jag har ett samvete. Och det påminner mig om att jag har det bra. För, vad man än tycker, så har jag det bra.

Ni har kanske hört radioreklamen om hur det skulle kännas att vakna upp och vara 50 kr fattigare imorgon? (cancerfonden, har jag för mig). Det är lite så mitt samvete talade till mig när jag skulle gå till vallokalen. Och det samvetet gör det svårt att tro att jag någonsin kommer att rösta till höger om miljöpartiet. Men jag lovar ingenting.


Jag lovar bara att jag aldrig vill sparka på dom som ligger.


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Vänta tills du läst fyra år ekonomi -finanspolitik & ekonomistyrning, allt går ut på att folk skall arbeta&konsumera. Det spelar ingen roll om du är gammal, sjuk och fattig! De människorna tar aldrig böckerna upp... Räkna på effektiviteten! Produktionen! Inte med Människan...



Fyra år till trots, jag kan säga med säkerhet, jag kommer aldrig sparka på dem som redan ligger.

2010-09-27 @ 21:33:01
URL: http://collieforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0