Sandis - here I come!

Idag for mamma och pappa till Thailand, sitter väl på planet nu. Så jag ska vara kattvakt i två veckor (bortsett från min tur till Gällivare nästa helg). Känns riktigt bra, där kommer jag att ha pluggro, här hemma är det så mycket annat som lockar. Först och främst har jag ju Guldus, som alltid lägger näsan i blöt (läs; alltid lägger långnosen i boken). Sen finns det alltid något att plocka med, kolla upp, fixa, dona - ja, allt för att undvika plugg. På sandis finns katter som tycker det är roligt att leka i fem minuter, sen totaldissar en. Det finns en dator som kunde ha varit bra, men som är överbelastad med följden att det går minst sagt seeegt. Och det är inte troligt att jag får för mig att städa där. Alltså kommer jag att ha ro att plugga! Det var i alla fall min genialiska idé...

Tyvärr fick jag nyss höra att Janne troligen måste jobba natt. Det ville jag inte höra. Verkligen inte! Det betyder att jag måste sova hemma, stiga upp och rasta Guldus, gå till sandis och sköta katter, sen gå hem igen för att rasta Guldus och sova hemma. Och jag kommer säkert att måsta hem och rasta honom någon sväng under dan, för då ska min kära sambo sova. GAH! Men, säger ni, kan du inte ha med Guldus till sandis? Jaa visst, men då kan jag lova att det inte blir något pluggande, och det var ju halva poängen med det här. Hm.

Nå, allt går om man vill. Blir det så att Janne ska jobba natt hela tiden, lämpar jag bort Guldus till någon frivillig. Jag SKA sova några nätter med katterna. Så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0