Hanna, 97 år...

...har skaffat facebook. Och har lite svårt att hänga med i teknikens under, så att säga. Glad i hågen loggar jag in, klickar runt ett tag och känner mig plötligt väldigt trött och gammal...


Annars då? Jo det rullar på som vanligt. Jag måste räkna matte hela tiden (men "måste" betyder ju inte att man automatiskt får det gjort...) och Janne jobbar natt, vilket innebär att vi ses ett tag på förmiddagen och sen äter kvällsfika ihop efter tio på kvällen. Och så blir det ju ett antal promenader med yrvädret till guldklimp. Allt görande (skola, jobb, hund och även umgås med mina nära och kära) gör att jag har lite svårt att prioritera hälsan. Hade jag några timmar till per dygn skulle jag träna och äta hälsokost, men nu är det ju inte så. Blir det bikini i sommar? Nja, just nu känns burka mer lockande (finns väl så kallade "burkinis"?).

Nå, var sak har sin tid. Det blir (i alla fall oftast) minst en timmes promenad per dag, ibland fördelat på några tillfällen. Vore onekligen bra med lite gym också, men... Som sagt, var sak har sin tid. Försöker vara lite kreativ med maten, t.ex. dagens lunch;  fiskpinnar med babyspenat- och quinoasallad. Typ snabbmat, men aningen nyttigare sådan. Har ni bra tips på liknande mat är det välkommet, min hjärna är så full av alla måsten, att jag oftast bara tänker att "pommes frites vore gott" när det är matdags! 


Nå, nu är det dags för Hanna 97 år att räkna matte och sen steka fiskpinnar.

Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: Sara

Plättar med exempelvis spenat o morötter som du serverar med bär och keso går snabbt att göra, kan förberedas i förväg och sedan stekas. Gärna grövre mjöl. En omelett med champinjoner, paprika, tomat, keso eller vad du nu har hemma med en sallad till. Hmm... Riktig snabblunch är att köpa hem goda mackor (typ ciabatta) som du fryser in, även frysa in pålägg (eller koka ägg). Så när nöden kallar kan du snabbt sno ihop en lunchmacka! Annars har du alltid subway runt hörnet med dagens macka för 35 kr... ;-)

2010-03-22 @ 11:28:24
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Linnea

Har du skaffat facebook? O du svaga själ som faller för grupptrycket ;) Nä, det är säkert kul men jag ska hålla mig borta från det =P.

Själv har jag precis skrivit tredje och sista tentan (för den här gången) och jag känner att jag just fått mitt liv tillbaka! Lycka till imorgon!

2010-03-22 @ 12:40:53
URL: http://linnch.blogg.se/
Postat av: emma

jag hade matteprov idag kap 2 & 3...klarar g på det, för att våran lärare har konstiga betygsgränser g= 9/35^^...jaja annars hade jag varit mer tveksam :/ jag BÄVAR för nationella

2010-03-22 @ 20:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0