Queen of Powernaps

Ibland är det kul att berätta om något man är riktigt bra på, så det tänkte jag göra nu. Jag är faktiskt riktigt bra på att ta en powernap! Det är inte något jag gör vidare ofta, men när det behövs, är det fascinerande hur duktig jag är på att somna. Till exempel tidigare idag;

Jag kände mig trött och bestämde mig för att lägga mig ett tag. Somnade direkt och sov i 20-30 minuter. Vaknade piggare, steg upp.

Det där med att somna (nästan) direkt jag lägger mig har jag inte varit bra på tidigare, det har kommit senaste åren. Förut var det hopplöst, kunde inte gå och lägga mig sådär på eftermiddagen och kunde inte heller somna igen då jag fått ett ordentligt uppvak på natten. Nu kan jag tex. sociala med Janne på morgonen, om han kommer hem efter att ha jobbat natt, och sedan fortsätta sova några timmar. Det är härligt att kunna "styra" sin sömn på detta sätt, snacka om att utnyttja tiden så effektivt som möjligt!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Wow, värsta "magic powers" du har, själv kan jag bara sova på dagen när jag inte bör eller får göra det... ;)

2010-06-24 @ 21:37:31
URL: http://linnch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0