Fredagkväll

Har just ätit popcorn, mmm...

Idag blev det jobb för mig, dom har skickat personal till piteå för att hjälpa till på det nyöppnade willys där, och då blir det knivigt när några här är sjuka... Men var en skön eftermiddag, 13-17 på frukten och charken. Hade varit aningen trevligare om det inte var fredag + eftermiddag + nyss löning, men man ska inte klaga! Hade innan det ett övningspass på skolan, juridiken. Efter en sån dag bestämde jag mig för att jag var värd att sjunka ner i soffan med popcorn, och bara slö-titta på TV!

Imorgon ska jag och Ann-Sofie fara till Kalix med vovvar, sen ska söndagen spenderas med skolarbete. Tack och lov så är jag van att jobba på helger, känns inte så farligt att plugga en söndag, i alla fall inte värre än t.ex. en måndag... Snart kommer det (tillfälligt) att lugna sig lite i skolan, jag kommer inte att ha så mycket lekitoner på universitetet, utan istället tid att läsa hemma = räkna matte. Känns lagomt skoj att se fram emot "lov" för att det ger mer tid till den förhatliga matten! Men försöker fokusera på målet (alltså den feta lönen jag ska ha om 15 år).

Om ett tag stiger Janne upp, då får jag börja väsnas här hemma. Han har jobbat natt i bra många veckor nu, jag och Guldus börjar tycka att det räcker! Funderar lite på att vara en sockersöt flickvän och laga något som han kan äta innan jobbet, men man vill ju inte skämma bort honom, så att han skulle få för sig att det är trevligt att jobba natt. Knepig situation...




Den här frukosten fixade jag på alla hjärtans-dag, när Janne rastade Guldus. Det gäller att vara kreativ, det här var ungefär allt vi hade hemma för tillfället!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka söta ägg. Använde du pepparkaksformar?!

Va bra att du fick jobba i frukten. Då hann du nog rensa bort en massa dålig "frukt å grönt" :-), kram

2010-02-28 @ 15:46:01
Postat av: Hanna

Japp, fixade både ägg och mackor med pepparkaksform! =) Hade först tänkt använda en jättestor form och göra hjärteplättar, men kändes lite för ambitiöst sådär på morgonkvisten...

2010-03-01 @ 01:03:03
URL: http://tjattes.blogg.se/
Postat av: Elin G

men åå vad fina ägg! =) vilken bra idé med pepparkaksform, har aldrig tänkt på det..!

2010-03-03 @ 00:35:06
URL: http://eling.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0