Luftpengar

Var precis in och kikade på internetbanken. Följande slog mig;

Jag tycker inte om lån.


Förra terminen tog jag bara studiebidrag och jobbade ihop resten. Nu har jag bestämt mig för att inte jobba och istället ta studielån. Hur ska man förhålla sig till dom pengarna? Dom finns där, samtidigt som dom inte är mina. Om jag vill köpa något, ska jag köpa för mina sparpengar eller luftpengar? Tanken är att hyra och liknande ska betalas av studielånet, för att inte använda upp alla sparpengar. Men det är inte mina pengar, det ser bara ut så när man loggar in på internetbanken.




I'm watching you...

Kommentarer
Postat av: Elin G

Ja visst är det lurigt! Jag står just nu i valet och kvalet om jag ska ta studielån under hösten eller inte.. Jag borde klara mig på bidraget och sommarjobbspengarna, eller är det bättre att lägga undan det på sparkonto? Håller med om att det är en lite skum känsla att ha en massa "lånade" pengar på kontot och känna sig rik men.. samtidigt inte? :P haha, och vilken lömsk tusing!

2010-08-26 @ 13:24:51
URL: http://eling.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0