Det är Tro och Inga Grafer!

Plockade fram papper och färgglada pennor för att göra övningsuppgifter till nationalekonomin, vilket brukar innebära en hel del grafer och sådant, vilket gör färgpennor nästan oumbärliga. Ser till min förvåning att det inte ska ritas någon graf. Istället är det frågor som börjar med "Varför tror ni..." och handlar om politiska beslut av nuvarande respektive tidigare regering. Frestande att svara något helt galet (och givetvis provocerande) för att sedan hårt framhålla att frågan handlade om vad man tror och att det minsann är upp till var och en vad man vill tro!!
Sen är det en fråga där kriterierna för en optimal beskattning ska beskrivas med utgångspunkt från neutralitetsprincipen och samhällsekonomiska förluster. Inget "tror" där inte, dessvärre...


Skojigt värre, är det någon som vill komma och göra övningsuppgifter åt mig? ;)


Kommentarer
Postat av: emelie

Jag gör det! Snälla låt min hjärna jobba lite innan den smälter av tristess!

2011-01-22 @ 19:31:41
URL: http://emelodisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0