Sommar, sommar och sol...

Och jag sitter inne, och drömmer om i fjol!
(sjungandes)


Och varför drömmer jag om i fjol? Kanske för att en dag som denna, antingen spenderades på jobbet (tjänandes pengar) eller ute i solen, i fjol. Inte framför en datorskärm. Jag menar nu inte att jag hellre skulle jobba än att plugga  (vilket jag i och för sig skulle, just idag). Jag menar bara... Att jag längtar tills rapporten är skriven. Och matteprovet avklarat. Och den muntliga redovisningen. Och juridiktentan. Och inlämningsuppgiften jag glömde skriva med i förra inlägget. Typ så... Jag längtar till sommaren, trots att jag ska jobba.

För då är hemma = ledig = skönt.



Är det bara jag som tycker att "fjol" är ett ganska märkligt ord? Speciellt om man säger det flera gånger... Fjol, fjol, fjol... Hm.

Kommentarer
Postat av: Linnea

När du säger det så... och när man säger det många gånger börjar man istället tänka på instrumentet...

2010-05-20 @ 21:21:37
URL: http://linnch.blogg.se/
Postat av: Linnea

Apropå sommar och sol så fick jag ett ryck så nu sitter jag och lyssnar på gamla godingar som Simple Plans, GC och Mest ;) N-o-s-t-a-l-g-i!

2010-05-21 @ 11:51:06
URL: http://linnch.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hmm... det smög sig in ett s där det inte skulle vara nåt.. jaja

2010-05-21 @ 11:51:54
Postat av: Elin G

haha, ja "fjol" är ett lite märkligt ord, speciellt om man säger något i stil med "jag spelade fiol i fjol" :P

2010-05-24 @ 22:59:27
URL: http://eling.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0