MH

Mitt i allt plugg tog jag och Ann-Sofie en tur till Piteå för att kolla på MH (mentalbeskrivning hund). Ni kanske tycker att jag borde skriva om det på Guldus blogg istället för här? Tja, det skulle jag, om det inte vore ett så laddat ämne. Och just idag hade det ju faktiskt inget med Guldus att göra; jag lämnade en trött hund hemma med sin lika trötta husse när det bar av mot assidassi-land tidigt imorse.

Väldigt intressant var det. Och roligt att träffa och surra lite med Maria som var testledare (uppfödare till Guldus pappa). Men en sak är säker, skulle man införa liknande krav för människor, skulle det vara avelsförbud på mig!

Det är ju en hel del moment, vissa tokigare än dom andra. Till exempel ska det en bit bort dyka upp en väldigt skum figur, som rör sig väldigt suspekt och aningen hotfullt. Sen ska den ta av sig sin mörka kappa och börja leka. Och då ska hunden glatt springa fram till den hotfulla främlingen och leka med denne! Det är önskvärt, men jag lovar att jag aldrig skulle klandra Guldus om han inte ville leka i den situationen...

Jag tycker det ska bli spännande att gå MH med lillklimpen, kul att se hur han reagerar. Och jag tycker att det är bra att MH finns. Men man ska kanske ta det med en nypa salt... Eller vad säger ni?

Kommentarer
Postat av: Linnea

Haha, min första tanke var "nu har hon stavat fel HM heter det ju" ;)

2010-05-29 @ 14:27:01
URL: http://linnch.blogg.se/
Postat av: Elin G

hahaha assi-dassiland :D

2010-05-29 @ 15:42:28
URL: http://eling.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0