Dugg-plugg

Imorgon har vi en dugga, alltså mini-tenta, på kursen "Business Strategy". Jag har missat hälften av föreläsningarna eftersom att jag har varit valp-ledig och i fredags avbeställde jag kurslitteraturen som jag beställt för typ en månad sen men ännu inte fått. Men motiveringen att poängen är att man ska hinna läsa böckerna innan tentan... Jag får alltså lägga mitt hopp till föreläsningsmaterial och, framför allt, TUR! Nej men det känns inte så farligt ändå...

Tror jag att jag klarar duggan? Nej.
Har jag chans att klara duggan? Ja.
Är det sannolikt att jag gör det? Nej.

Men det känns som att i det stora hela spelar det inte så stor roll. Min "nya-friska-tag"-anda jag hade för några veckor sedan är som bortblåst. Kommer på mig själv med att tänka på alternativa livsvägar, nya spår att följa och framför allt nya utmaningar att tackla.

Jag ska vinna 100 000 kr i månaden i 25 år på Triss.

Sen ska jag registrera kennelnamn, köpa hus och utbilda mig inom SBK. Kanske läsa ett år i Umeå till hundinstruktör. Kanske till och med gå en grundläggande soldatutbildning för att få utbilda tjänstehundar. Ja, det finns otroligt mycket jag skulle göra. Vad skulle jag inte göra? Leva som jag gör nu och utbilda mig till Civilekonom. Nöja mig med "okej", när jag egentligen vill leva mer och större.



Våga något för att vinna?


Dagens svåra val;

Gå till ICA och köpa en trisslott eller fortsätta plugga till duggan ?


Kommentarer
Postat av: Sis

"Dalai Lama svarade på frågan vad som förvånar honom mest;

Människan! Hon offrar hälsan för att hon ska tjäna pengar.

Sedan offrar hon pengar för att få tillbaka hälsan. Och så är hon så angelägen om sin framtid att hon inte kan njuta av nuet. Följden blir att hon inte lever i nuet och inte heller i framtiden. Hon lever som om hon aldrig skulle dö. Och så dör hon utan att ens någonsin ha levt."



Snubblade på denna igår, tror jag ska skriva ut och rama in någonstans! ;-)

2011-09-26 @ 19:57:12
Postat av: Linnea

Duude, jag har också funderat på den där triss-vägen, känns ganska rätt för mig om jag ska vara ärlig... men hur bär man sig åt, skicka CV till svenska spel? ;)

2011-09-26 @ 23:01:18
URL: http://linnch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0