24 november

En månad till julafton. Önskar att jag var barn igen...

Har som vanligt alldeles för lite tid. Och ork. Sitter och jobbar med nationalekonomi (mikro), läser mina viktiga anteckningar från föreläsningen idag: "origostråle som tangerar TC ger ACmin alt AVCmin", "MC-kurvan ska alltid skära AVC och AC i dess minimipunkter" och "optimal produktion på lång sikt uppnås där isokvanten (q) tangerar isokosten (LRTC)". Läser, och funderar över livet. Och tiden.

Börjar kanske vara dags för något fantastiskt roligt snart? Ungefär som julafton, när jag var barn. Kan inte på rak arm komma på något som vore det. Kan tänka mig saker som vore trevliga, roliga, spännande och härliga. Men inget som är så där magiskt, underbart och fantastiskt som julen var...

Hmm...



Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

När Guldus vinner första certet kommer julaftonskänslan fram. We're simple people.

2010-11-24 @ 22:40:27
URL: http://collieforever.blogg.se/
Postat av: Emmapemma

den tiden när jullovet var långt och sommarlovet oändligt, eller? :)

2010-11-24 @ 23:07:12
URL: http://emmasjonsson.blogspot.com
Postat av: Mamma

Ha,ha,julafton närmar sig,och vi har redan märkt att spänningen stiger :-). Snart är det dags att känna och klämma på paketen som ligger under granen. Varje gång kika om det har kommit dit nåt mer paket. Kramar från mamma å pappa ( som älskar att retas genom att hitta på olika trix, som tex. makaronrassel mm.för att du inte ska kunna gissa vad det är :-D )

2010-12-18 @ 12:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0