Milk and Coffee

Man lär så länge man lever. I förrgår (kväll) tog mjölken slut. Nåväl, tänkte jag.

Igår vaknade jag på morgonen och var tröttare än tröttast. Ni vet;
I neeeeeeed me coffeeee...
Men ingen mjölk. En piggelin-hund som tyckte det var dags för morgonpromenad, men ingen mjölk!! (för er som inte känner mig så bra, kan jag ju tillägga; ingen mjölk = inget morgonkaffe).

Vad göra? Letade (panikartat) genom mitt lilla rum och hittade en övergiven energidryck från senaste tentaperioden. Perfekt - tänkte jag!

Note to myself : Energidryck på morgonen, innan frukost, är inte gott.
INTE gott!


Om detta skulle hända igen, så har jag nu i efterhand kommit på ett par alternativa lösningar till energidryckseländet. Den ena är att jag faktiskt har ett lager små mjölkpaket som man kan förvara i rumstemperatur (brukar ha med till typ skolan om jag har med eget kaffe). Hade ju kunnat ta ett par såna, hur enkelt som helst... Och annars hade jag ju faktiskt kunnat ta med mig Pigge-glin (Qrius) ut och börjat promenaden med en tur till Statoil. Dom har ju en lucka vid kassan, så om man kommer dit och ser ut som 'hej kom och hjälp mig' kan dom väl inte neka en servicen att köpa en kaffe genom den? (får inte ta in hund, och skulle ALDRIG lämna honom utanför).




Blev less på mina slitna toppar, så tog fram en sax och spegel. 1½ minut senare och inga kronor fattigare var det färdigt. Kanske inte något flashig frissa-frisyr, men va tusan, gratis är gott!


Kommentarer
Postat av: Sis

Då har du lärt dig att kaffesug på morgonkvisten svider mer än den extra promenaden på kvällen ;-)



Jag har lärt mig att inte vara kattvakt, skulle besöka missarna igårkväll vilket jag kom på närmare tolv på natten. Då jag låg i sängen redo för sömnen. Inte party att klä på sig och gå och tömma kattlåda då!



PS. Vad bra, du får agera frisör till mina toppar också!:-D DS.

2012-04-04 @ 08:24:36
Postat av: Hanna

Jaaa tyvärr har jag ju lärt mig det nu ...;)



Not nice, not nice... Men där ser man att det är som dom säger; man lär så länge man lever! :P



Och slutligen: neeej, törs inte klippa andra, så det så. Bara mig själv och Qrius!!!

2012-04-04 @ 21:08:17
URL: http://tjattes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0