Bobyggare Bob

Som bekant letar jag en lägenhet, vilket inte har varit helt framgångsrikt än så länge, men skam den som ger sig!

Det kanske är jag som har orimligt högt ställda krav på mitt boende, för lägenheter finns det ju. Och kö-tid har jag. Men någon ny lägenhet, nej, det har jag inte än...
Det kom ut en lägenhet idag som jag i alla fall funderar på att kolla in närmare, inte på något sätt ideal, men det finns ju aldrig något sådant som perfektion... Kanske bokar den, far och kollar på den, och funderar. På detta vis kan man ju köpa sig tid, då har jag ju någon vecka på mig innan ett definitivt svar krävs! Någon vecka - där nya (bättre) alternativ kan komma ut på Dearest Lulebo's hemsida.

Vad tror ni, ryms jag och lilla(snart-stora)Q i en liten etta med kokvrå som denna?



Tillåt mig att tvivla, speciellt då planen är att bo kvar i samma lägenhet MINST 2,5 år. Plus att jag under den tiden, förr eller senare, kommer att ha en till collieboll i hushållet. Men den känns onekligen mer lockande än dom möblerade ettorna med kokskåp (kokSKÅP?!) i korridor, som finns lediga i parti och minut.
I jämförelse med dom, är ju husvagn ett tänkbart alternativ. Eller kanske tält...


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Ser exakt ut som den etta vi hade på bergnäset när jag pluggade, enda skillanden var att det var en liten vägg som separerade miniköket och att köksskåp osv var längs med högerväggen. Den lägenheten var på 49,5 kvadrat.



KAN FUNKA?!

2011-11-01 @ 17:25:55
URL: http://collieforever.se
Postat av: Linnea

Hur många kvadrat är den på?



Jag ser två praktiska saker med lägenheten, 1. den har en sovalkov, alltid skönt, kanske köper ett tyg så du kan dra för lite och känna dig lite mer som att du sover i ett annat rum, samt kunna "stänga dörren till sovrummet" när du får gäster. 2. Den har ett litet förråd och förvaringsutrymme brukar ju vara bristvara i ettor.



Tycker det låter som en bra idé att boka och skaffa dig lite tid att fundera :)

2011-11-03 @ 14:24:43
URL: http://linnch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0