Asy'lum

- Latin för "fristad"



Dagarna rusar förbi. Det är så mycket jag borde göra (borde ha gjort!). Det är skola, flyttfix, socialt umgänge, skola, valpbestyr, skola... Behöver jag upplysa om att "kost&hälsa" inte har någon plats i mitt livs ekvation för tillfället? Det är förpassat till mappen "framtida mål", tillsammans med sinnesfrid, personlig utveckling och harmoni.

Vi har hysteriskt mycket i skolan, jag vet inte hur lärarna tänker. Men troligen fortsätter dom väl på första årets illvilliga plan, á la Survival of the Fittest. Det känns lagomt upplyftande att vid den föga imponerande åldern av 23 år, redan längta till den lyckliga dag man ska få gå i pension. Det stör mig, för detta går ju rakt emot vad jag egentligen står för; man ska leva livet NU!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0