Nya friska tag?

Sådär, då har lp3 börjat, var på intro idag för kurserna Makroteori och Tillämpad Mikroteori (alltså två nationalekonomikurser, för er som inte gissade det). Jag pendlar hela tiden mellan att tycka det är fantastiskt intressant och totalt j*vla meningslöst... Dom stunder jag tycker det är intressant känner jag att det blir inriktning på nationalekonomi, dom andra stunderna känns företagsekonomi betydligt mer lockande. Tänkte vid tillfälle fråga någon av lärarna vad man faktiskt blir om man inriktar sig på nationalekonomi. Och då accepterar jag inga luddiga svar som "ekonom", eller ännu värre, "lärare i nationalekonomi"...

Provade för första gången att beställa kurslitteratur från Lycknis (har fram tills nu varit trogen Bokus-kund). Och nu sitter jag här, har första duggan imorgon, och ingen kurslitteratur. Fantastiskt va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0