En ljusglimt i tillvaron och en skrämmande insikt


En ljusglimt i tillvaron

Idag fick jag visa leg på konsum! Första gången jag visar leg för att handla där det är 18-årsgräns, brukar inte ens alltid behöva visa det på bolaget. Tycker ni inte att jag är nog gammal för att tycka det är roligt att visa leg? Nå, då tar ni fel. När jag var 18 var det trevligt att vissa trodde jag var 25. Men det betyder att jag vill att folk ska tro att jag närmar mig 30 nu.
Jag vill se ut att vara, tjaa, kring 22 kanske?



En skrämmande insikt
När jag skrev förra matteprovet infann sig en märklig känsla, som jag genast slog bort och valde att inte nämna för någon. Men idag, när det åter var dags för prov, kom känslan tillbaka. Innan provet hade jag ångest för att jag inte kan nog mycket, efter provet hade jag ångest för att jag är rädd att det inte blev bra nog. Men när jag satt där och skrev provet, då infann sig den märkliga känslan. Jag vet inte hur jag ska beskriva den, men det är nästan så att jag tycker det är riktigt roligt. Förstår ni att något måste vara galet?!
Nej matte är egentligen inte roligt, det kan jag inte tycka, men jag tycker det blir uppenbart vad det är som ett matteprov har men som mitt jobb saknar;
ett tillfälle att tänka.




Kommentarer
Postat av: Linnea

Det där med provet.. jag vet precis vad du menar!!

2010-05-04 @ 22:35:08
URL: http://linnch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0