Lättjans Kennel


Som några av er känner till, bedriver jag sedan många år tillbaka dammråttsuppfödning under kennelnamnet Lättjans. Det är en aktiv kennel, så sent som idag fick Lättjans Supersork och Lättjans Megamus från senaste kullen lämna oss.

Sedan snart ett år tillbaka, i samma veva som en långhårig ullboll till hund flyttade hit, har rasstandarden på mina dammråttor förändrats en aning. De börjar nu likna de amerikanska dammsorkarna, alltså lite högre i mankhöjd, bedydligt kraftigare och aningen mer extroverta på det mentala planet.

Jag planerar att inom en tid avveckla kennelverksamheten, bland annat efter klagomål från min sambo, som tycker att det tar för mycket (eller var det för lite?) tid. Om någon skulle var intresserad att bli ny innehavare av Lättjans Kennel, tveka inte på att kontakta mig. Om personkemin stämmer, kan det bli du som får ta över detta anrika kennelnamn och även några av våra mest lovande dammråttor att använda i avelsarbetet.


Väl mött!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hahahaa! Jag döör! :´D

2010-03-11 @ 19:27:11
URL: http://linnch.blogg.se/
Postat av: Elin G

hahaha =D amerikanska dammsorkar! hoho =D

2010-03-12 @ 00:19:27
URL: http://eling.webblogg.se/
Postat av: Mamma och pappa

Hm, vad skickligt du fick till det! KRAAAM!

2010-03-16 @ 19:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0